top of page
  • Norbert Imre

4 kulcsfontosságú tényező, amitől elhúzódhat egy ingatlan adásvétel

Mitől függ, hogy egy adásvétel 2 vagy 6 hónapig tart? Miért fontos, hogy ingatlanügyekben tapasztalt ügyvédet bízzunk meg? Hogyan kerülhetjük el azokat az időrabló tényezőket, amelyek felmerülhetnek egy ingatlan adásvétel során?

Következő cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.


Egy ingatlan adásvételi szerződés megkötésére a legtöbb ember életében ritkán kerül sor, ezért könnyedén előfordulhat, hogy átsiklunk lényeges kérdések felett, amely akár az ingatlan adásvétel elhúzódásához, vagy meghiúsulásához vezethet.


Korábban részletesen írtunk arról, milyen adatok szükségesek az adásvétel megkötéséhez. Most lássuk, melyek azok az időrabló tényezők, amelyekre kiemelt figyelmet fordítva időt és pénzt spórolhatunk.


4 időrabló tényező ingatlan adásvételnél


1. Hitel meghiúsulásával járó fizetési problémák

Amennyiben hitelből szeretnénk vásárolni, már jó előre át kell látnunk az ingatlan adásvétel folyamatát, és annak minden költségét.

Ebben a kérdésben kellő tervezés és átgondolás szükséges, hiszen az ingatlan adásvétel meghiúsulásához vezethet az, ha a hitelfelvételt elutasítja a pénzintézet.

Amennyiben szüksége lenne hitelre, de nem tudja, hol kapja a legjobb ajánlatot, ügyvédi irodánk szívesen segít Önnek hitel tanácsadásban, illetve ingatlanközvetítői tapasztalatunkkal már az elejétől alaposan feltárjuk a kinézett ingatlan jogi helyzetét.


2. Hiányzó dokumentumok és az ügyintézés lassúsága

Mivel minden ingatlanügy egyedi, előfordul, hogy a sikeres adásvételhez plusz dokumentumok szükségesek.

Ilyen például a gyámhivatali jóváhagyás, ha kiskorú is részt vesz az ingatlan adásvételben. Az ingatlanügylet elhúzódásához vezethet, ha ezek a dokumentumokról megfeledkezünk, vagy későn, hiányosan adjuk be.

Irodánkban ellenőrizzük az ingatlan tulajdoni lapját, igény esetén térképmásolatát, tájékoztatjuk Önt az esetleges terhekről, kockázatokról.

Szintén plusz időt, nehézséget okoz, ha többször meg kell jelennünk az ügyvédnél a szerződés miatt. Ügyvédi irodánkban az első egyeztetések jellemzően telefonon történnek, lehetőséget biztosítunk elsőbbségi ügyintézésre és helyszíni kiszállásra is Békés és Csongrád vármegyében.





3. Az adásvételi szerződés átolvasásával, finomhangolásával töltött idő

Érthető, hogy az olykor bonyolult és jogi szakszavakkal teli adásvételi szöveg átolvasásához hosszabb időre van szükség. Erre azonban sokszor nincs elegendő lehetőség, ha a felek az aláíráskor, az ügyvédnél szembesülnek először a tartalommal de már előre időpontot foglaltak a bankhoz is.


Gyakran viták adódhatnak az adásvételi szerződés egy-egy pontjával, ami az ügylet elhúzódásához vezethet.


Ügyvédi irodánk napokkal a megbeszélt találkozó előtt minden félnek az adásvételi szerződést átküldi online, időt hagyva az alapos átolvasásra és véleményezésre. Az aláírásnál pedig közösen még egyszer részletesen átbeszéljük.



4. Az ügyvéd alapossága: ezért nem mindegy, hogy az adásvételi szerződés 2 vagy 4 oldalas

Minden ügyvéd készíthet ingatlan adásvételi szerződést, azonban ahogy fent már említettünk, minden ügylet egyedi, és ez plusz tapasztalatot kíván az ügyvéd részéről is.


Az adásvételi szerződés kötelező elemeit „le lehet tudni” 2 oldalban is, azonban irodánkban nem csak a jogszabályi minimumra törekszünk, hanem arra, hogy később se váljon hosszas vita tárgyává egy aláírt adásvételi szerződés.


Ennek érdekében igyekszünk az adásvételi szerződést a felekkel egyeztetve olyan részletességgel elkészíteni, hogy az a később esetlegesen felmerülő kérdésekre és helyzetekre is megfelelő választ és iránymutatást adjon.


Valljuk, hogy az ügyvédi alaposság nem megspórolható, függetlenül attól, hogy az adásvételi szerződés tárgya 10 vagy 100 milliós telek.


Az ingatlan adásvétel folyamata

1. Kapcsolatfelvétel

Keresse ügyvédi irodánkat bizalommal akár a 06 30 183 0493 telefonszámon, vagy a kapcsolati űrlapot kitöltve. Először áttekintjük Önnel ingatlanügye lényeges részleteit, fix ügyvédi munkadíjunkkal támogatjuk Önt a költségtervezésben.


2. Ingatlan jogi átvilágítása

Minden esetben ellenőrizzük az ingatlan tulajdoni lapját, igény esetén térképmásolatát, tájékoztatjuk Önt az esetleges terhekről, kockázatokról.


3. Jogi tanácsadás a kockázatok minimalizálása érdekében

Segítjük Önt elkerülni a jogi buktatókat terhelt ingatlan vásárlása esetén, válaszolunk a hitelfelvétellel kapcsolatos kérdésekre.


4. Adásvételi szerződés aláírása

Alaposan előkészítjük a szerződést, amit minden féllel részletesen átbeszélünk aláírás előtt.


5. Jogi képviselet az ingatlan bejegyzéséig

Képviseljük Önt a földhivatal előtt, minden, az ingatlan bejegyzésével kapcsolatos adminisztrációt elintézünk.


6. Tájékoztatás az ügy alakulásáról

Felejtse el a hosszú várakozási időket és a bizonytalanságot, ügyvédi irodánknak hála amint újdonság történik az ügyében, Ön biztosan tudni fog róla!


Mit tartalmaz az ügyvédi munkadíj?

Az ügyvédi munkadíj tartalmazza:

- Az ingatlan tulajdoni lapjának lekérését és elemzését,

- A jogi tanácsadást,

- Költségtervezést és adóoptimalizálási lehetőségek ismertetését,

- Az adásvételi szerződés elkészítését, ellenjegyzését,

- Földhivatali ügyintézést.


„Termőföldet szeretnék vásárolni. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint egy sima ingatlanos szerződésnél?”

A termőföldvásárlásra speciális szabályok vonatkoznak, a legújabb forgalmi szabályok változásáról olvashat korábbi cikkünkben.


Amennyiben Ön vagy hozzátartozója ingatlan vásárlás előtt áll, keressen minket bizalommal!


A cikk figyelemfelhívás céljával készült, jogi tanácsadásnak nem minősül.



bottom of page